Bedrijf verkopenBedrijf kopenInformatie voor adviseursRosaVieMarktinformatie en transactiesAdviseursoverzichtOver Ons

Ik wil een bedrijf kopen

   Management Buy-In (MBI)
   Strategische koper
   Database aangeboden bedrijven
   Database met kandidaat kopers
   Gratis nieuwsbrief aanvragen
   Betrokken in de Overnamemarkt
   Algemene Voorwaarden Strategische Kopers
   Algemene voorwaarden Management Buy-In (MBI)





Partners

RetailRijk
RetailRijk


CRA /Frankrijk
Cedants et Repreneurs d\'Affairs


Sowaccess
Groupe Sowalfin / Waalse regering


RosaVie
Voor een succesvolle Overname na de deal


Transeo
European Associaton in SME Transfers





 
  Home > Ik wil een bedrijf kopen > Management Buy-In (MBI)

Management Buy-In (MBI)



 
Ontvangen Overnamemail
Wij publiceren onze actieve profielen in de Overnamemail. Hierdoor is het niet nodig om tijd te besteden aan het bezoeken van onze website. Ook lees je met enige regelmaat informatie over de Overnamemarkt en het MKB in de mail. Het ontvangen van de mail is een goede start tijdens de orientatiefase. Zo krijg je een betere feeling van de bedrijven die (zichtbaar) in de verkoop staan.

Contact met verkopende partijen
Wanneer je reageert op een verkoper uit ons bestand leggen wij direct het contact met de verkopende partij, of diens adviseur. Dit is en blijft toch uiteindelijk altijd de eerste stap naar een bedrijfsovername.

Eigen contactpersoon
Als koper is het prettig om hulp te krijgen tijdens het overnameproces. Daarom raden wij iedereen aan om gebruik te maken van een eigen contactpersoon. Deze kan je informeren over trends en ontwikkelingen in de markt, maar kan je ook helpen met vragen over het overnameproces. Tijdens gesprekken tussen verkopers en kopers treedt de contactpersoon ook op als onafhankelijke sparringspartner. Onnodige ruis op de lijn, vragen over het proces en eventuele doorverwijzingen naar gespecialiseerde partijen, al deze zaken kunnen met de contactpersoon besproken worden.

Opstellen zoekprofiel
Wij hechten veel waarde aan het begrijpen van je zoekwensen. Hoe beter wij je kennen, hoe beter wij de juiste bedrijven kunnen vinden. Naast je linkedin-profiel werken wij ook altijd met een statement of qualification. Wanneer deze is ingevuld maken we een afspraak voor een verdere kennismaking. En ondanks dat dit een grondig proces is blijkt vaak dat ook tijdens het vinden van het juiste bedrijf het zoekprofiel nog bijgeschaafd wordt. Geen probleem uiteraard, juist daarom beschik je over een persoonlijke contactpersoon.

Publiceren zoekprofiel
Om extra aandacht te geven aan je zoekprofiel publiceren wij jouw profiel (anoniem) in onze online Overnamekrant en leggen wij het actief voor bij adviseurs in de markt. 

Toegang tot exclusieve profielen
Steeds vaker zien wij dat profielen onder de markt door verkocht worden. Bij ons heten die bedrijven 'exclusieve' profielen. Ruim 40% van onze verkopers staan in ons exclusieve bestand.

Toegang tot internationale dealclub
MKBase is mede-oprichter en actief bestuurslid van de internationale organisatie Transeo. Wij zijn samen met de Waalse Overheid en een Franse commerciele partij een internationaal netwerk begonnen. Transeo is in 2009 opgericht.
Kopers van MKBase krijgen toegang tot de Internationale dealclub, onderdeel van Transeo. Met professionele partijen vanuit heel Europa delen wij profielen die zich lenen voor een internationale Overname 

MBI-club
Kennis opdoen en ervaring delen met andere MBI-ers is een veel gehoorde wens van MBI-ers. Wij zijn daarom gestart met de MBI-club. Wij bieden kennissessies aan waar je als MBI-er aan kan deelnemen. Ook maak je kennis met andere partijen die in dit traject zitten. Iedereen die deelneemt aan de MBI-club heeft bij MKBase het statement of qualification afgenomen en een geheimhoudingsverklaring getekend. 
Gezamenlijk opstellen shortlist en benaderen van bedrijven
Als je in je eigen netwerk kijkt zijn er vaak al een aantal ondernemingen die je best zou willen overnemen. Op anonieme basis benaderen wij deze ondernemers. Ook stellen we samen een shortlist samen van partijen die mogelijk interessant kunnen zijn. Zo loopt je niet alleen voor de markt uit, maar ben je in veel gevallen ook de enige partij waarmee gesproken wordt.

Na de Overname
Gefeliciteerd! De deal is getekend. Helaas betekent dit nog niet dat de Overname geslaagd is. Uit onderzoek blijkt dat 70% van de Overnames niet tot het gewenste resultaat leiden. Reden is veelal het integratieproces tussen de nieuwe eigenaar en de mensen. Natuurlijk is hier tijdens de Overname al aandacht aan besteed. Uit ervaring is toch gebleken dat een gedegen plan voor behoud van human capital een wezenlijk verschil kan maken tussen het wel of niet slagen van de Overname. Wij hebben hiervoor gespecialiseerde kennis in huis en ondersteunen je graag in dit proces.



Neem contact met mij op

Aanhef
Naam *
E-mail adres *
Telefoon
Bedrijfsnaam
Opmerkingen